امنیت

ارتش ایالات متحده در میان خروج نیروهای نظامی تعهد کرد كه در كنار حکومت افغانستان قرار خواهد گرفت

سلام تایمز و ای اف پی

نیروهای امنیتی افغان در عملیاتی به تاریخ ۱۲ عقرب علیه جنگجویان طالب در منطقه سرکاری باغ ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار اشتراک می کنند. [جاوید تنویر/ای اف پی]

نیروهای امنیتی افغان در عملیاتی به تاریخ ۱۲ عقرب علیه جنگجویان طالب در منطقه سرکاری باغ ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار اشتراک می کنند. [جاوید تنویر/ای اف پی]

واشینگتن -- در حالیکه ارتش ایالات متحده به حمایت از حکومت افغانستان برای دستیابی به توافق صلح ادامه خواهد داد، مقامات ایالات متحده می گویند كه برنامه ها کاهش نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تطبیق می کنند.

پنتاگون به روز سه شنبه (۲۷ عقرب) اراده خود برای خروج ۲۰۰۰ سرباز ایالات متحده از افغانستان را اعلام كرد که تعداد مجموعی آنها را تا ۲۶ جدی سال ۱۳۹۹ به ۲۵۰۰ كاهش می دهد.

کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده گفت كه وی با رئیس جمهور اشرف غنی صحبت كرد، «کسی که از هر عضو ارتش ایالات متحده كه برای صلح جنگیده و دوستی طولانی مدت بین كشورهای ما را تقویت كرده است ابراز امتنان كرد».

میلر به خبرنگاران در پنتاگون گفت، «رئیس جمهور غنی توانایی سربازان ما را مشخص نمود که به گفته وی همیشه از تعداد آن مهمتر بوده است.»

وی گفت، «در حالیكه حکومت وی از طریق مذاکره در جهت دستیابی به توافق صلح تلاش می کند، ما در كنار وی می باشیم.»

دفتر غنی در اعلامیه ای به تاریخ ۲۷ عقرب گفت، «هر دو طرف در مورد روند صلح، تقویت روابط دوجانبه و ادامه حمایت پرمعنی ارتش ایالات متحده از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صحبت كردند.»

مقامات ارتش ایالات متحده گفته اند كه نیروهای باقیمانده ایالات متحده در افغانستان بر مأموریت مبارزه با گروه های تندرو كه افغانستان و كشورهای جهان را تهدید می كنند و حمایت از نیروهای افغان تمرکز خواهند داشت.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان به تاریخ ۲۷ عقرب به اعضای پارلمان گفت، «من چیزی ندیده ام كه نشان دهد که نیروهای خارجی كاملاً از افغانستان خارج خواهند شد.»

وی گفت، «اگر نیروهای خارجی به هر دلیلی از كشور خارج شوند، در حال حاضر ۹۶٪ عملیات های نظامی توسط اردوی خودمان انجام می شوند. فقط در ۴٪ عملیات ها ما از متحدین بین المللی خود پشتیبانی هوایی داریم.»

خالد در مورد احتمال خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت، «ما نگران نیستیم. ما آماده ایم تا به طور مستقل از کشور خود دفاع کنیم

وی گفت، «هواپیماهای ترانسپورتی و جنگی ما این توانایی را دارند که با ما کمک کنند تا ما در هر جبهه با دشمن بجنگیم و کمک هواپیماهای جدید به ما ادامه دارد. چند روز پیش، چهار بال هواپیما را از ناتو دریافت کردیم.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

ایالات متحده آمریکا باید مساله جنگ افغانستان را حل کند. بیست سال می شود که حکومت ایالات متحده با حکومت افغانستان است اما جنگ کاهش نیافت و طالبان روز به روز قوی می شوند. وقتیکه ایالات متحده نتوانست که طالب را در جنگ از بین ببرد، حد اقل این کشور میتواند صلح را در افغانساتان تامین کند. امریکا ابر قدرت جهان، پول دارد و با همه کشور های عربی و پاکستان و هند نفوذ دارد چرا نمتیواند که بوسیله ای پول و نفوذش افغانستان را امن بسازد. با یک تیلیفون ترمپ اشرف غنی پنج هزار زندانی خطرناک طالبان را رها کرد و زمانیکه ترمب به بگرام آمده بود اشرف غنی را به بگرام خواسته بود و اشرف غنی مثل یک سرباز عادی در قطار سربازان امریکایی ایستاد بود. اکنون نیز میتواند که به اشرف غنی بگوید که بخاطر صلح این کشور از قدرت کنار برود و یک حکومت موقت را بجود بیاورد. بعداً صلح در این کشور میاید. اینطور صلح نمی آید که امریکا هم با طلبان توافقنامه ختم جنگ را امضاء می کند و هم با حکومت افغانستان ایستاد است و هر ر وز طالبان از نیرو های امنیتی افغان قربانی می گیرند. امریکا باید قبل از برامدن اش جنگ افغانستان را پایان دهد و در این کشور یک حکومت همه شمول را بوجود بیاورد که مورد پسند همه گروهها و اقوام باشد و هیچ کس از آن ناراض نباشد. اینبا تغییر نظام باید جنگ افغانستان را برای همیش ختم بسازد. اگر امریکا در کانفرانس بن طالبان و حزب اسلامی را شامل می ساخت اکنون جنگ وجود نمی داشت. امریکا باید از گذشته تجربه بگیرد و این بار یک نظام همه شمول را در افغانسان تاسیس کند.

پاسخ