سیاست

مقامات ارشد ایرانی با خرید خانه های ساحلی ونزویلا می خواهند خود را از خطر نجات دهند

گزارش از سلام تایمز

ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران و نیکولاس مدورو، همتای ونزویلایی ‌اش، در ماه جوزا در تهران دیده می شوند. [انتخاب]

ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور ایران و نیکولاس مدورو، همتای ونزویلایی ‌اش، در ماه جوزا در تهران دیده می شوند. [انتخاب]

یک گزارش جدید می‌گوید رهبران ارشد ایران به دنبال خانه‌های خود در ونزویلا بوده‌اند و شرط‌ های خود را در صورت فروپاشی رژیم حاکم در سرزمین مادری خود جبران می‌ کنند.

در ماه قوس، رسانه ایران اینترنشنال اعلام کرد که مطلع شده است که هیئتی متشکل از چهار مقام ارشد ایرانی برای دستیابی به توافق به ونزویلا سفر کرده اند.

بنا بر گزارش ها، ونزویلا موافقت کرده است که در صورت سقوط رژیم ایران به مقامات بلندپایه ایرانی و خانواده هایشان اجازه دهند در آنجا پناهندگی بگیرند.

ایران اینترنشنال همچنین به نقل از یک تحلیلگر می‌گویدکه درخواست پناهندگی «طبق گزارش‌ها مستقیماً از دفتر رهبر ایران علی خامنه‌ای بوده است.»

تصفیه خانه ال پالیتو در ونزویلا که توسط ایران ساخته شده است در ماه میزان به بهره ‌برداری سپرده شد. [خلانشهر]

تصفیه خانه ال پالیتو در ونزویلا که توسط ایران ساخته شده است در ماه میزان به بهره ‌برداری سپرده شد. [خلانشهر]

نفتکش فورچون با پرچم ایران پس از ورود به پورتو کبیلو، ونزویلا، به تاریخ ۵ جوزا سال ‍۱۳۹۹، در تصفیه خانه ال پالیتو لنگر انداخته است. [خبرگزاری فرانسه]

نفتکش فورچون با پرچم ایران پس از ورود به پورتو کبیلو، ونزویلا، به تاریخ ۵ جوزا سال ‍۱۳۹۹، در تصفیه خانه ال پالیتو لنگر انداخته است. [خبرگزاری فرانسه]

در ماه های اخیر شایعاتی مبنی بر خرید ویلاهای ساحلی در ونزویلا توسط مقامات ایرانی منتشر شده است که باعث افزایش قیمت املاک شده است.

یک تحلیلگر ایرانی مستقر در اروپا که نمی خواست نام اش ذکر شود، به ویب سایت خبری المشارق گفت،‌ مطمئناً درست است که رژیم ایران ضعیف، ورشکسته و منزوی شده است

او گفت که اگر گزارش مربوط به پناهندگی مقامات ایرانی به ونزویلا درست باشد، بی‌ ثباتی رژیم را بیشتر ثابت می‌کند.

وی گفت، «اگر رژیم سقوط کند-- که ممکن است -- مقامات ایرانی کجا می توانند بروند؟»

وی گفت، «ونزویلا کشوری به طور مساوی منزوی و تحت تحریم های آمریکا است و یکی از معدود کشورهایی است که ایران با آن روابط دارد، بنا بر این ممکن است، به ویژه با توجه به مقدار پولی که ایران در ونزویلا خرج می کند، مقامات رژیم را بپذیرد.»

اگر گزارش واقعی باشد، بازدید مخفی نگه داشته شده است.

یک منبع وزارت خارجه ونزویلا که نخواست نامش فاش شود، سفر مقامات ایرانی به کاراکاس برای گفتگو در مورد پناهندگی را تکذیب کرد.

او به المشارق گفت که این دو حکومت از «بهترین رابطه» برخوردار هستند.

حمایت گسترده از ایران در حساب کاربری رسمی سفارت ایران در ونزویلا در توییتر منعکس شده است، جایی که کاربران در پست های خود از آمریکا به عنوان «دشمن مشترک» ایران و ونزویلا یاد می کنند.

ولگردی هزینه های ایران در ونزویلا

این در حالی است که ایران میلیون ها دالر را که خودش ندارد برای ونزویلا هزینه می کند، در حالی که مردم خود با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

ویب سایت ایرانی آفتاب نیوز در ماه عقرب گزارش داد که بانک دو ملتی ایران و ونزویلا میلیاردها دالر از پول مالیات دهندگان ایرانی را صرف وام هایی به ونزویلا کرده است که بعید است به این زودی ها بازپرداخت شود.

کاراکاس پرداخت های متعهد خود را به پروژه هایی که تهران در ونزویلا راه اندازی کرده است، از جمله در حوزه نفت، ساخت و ساز و کشاورزی، انجام نداده است.

ماه گذشته، چند رسانه فارسی مقیم خارج گزارش دادند که ایران متعهد شده است تا ۷ میلیارد دالر برای تامین مالی پروژه های مختلف در ونزویلا اختصاص دهد.

این در حالی است که بر اساس گزارش بانک مرکزی ایران (سی بی آی)، بدهی خارجی ایران در برآورد ماه ثور بیش از ۷.۲ میلیارد دالر بوده است.

تلویزیون دولتی ایران گفته است ۶۰ تا ۷۰٪ از سرمایه «بازار ایران و ونزویلا» به پروژه‌های نفتی ونزویلا اختصاص خواهد یافت.

ایران علاوه بر ارائه سوخت تصفیه شده به ونزویلا برای تامین بازار رو به وخامت انرژی آن، به این کشور تسلیحات می فروشد، آموزش نظامی ارائه می دهد و بر اساس گزارش ها راهنمایی هایی در مورد راه های جلوگیری از تحریم های آمریکا و اروپا ارائه می دهد.

بر اساس سند محرمانه شرکت بیمه دریایی لویدز مستقر در لندن که توسط ایران اینترنشنال به دست آمده است، در ازای آن، سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان طلای ونزویلا را برای جمع‌ آوری سرمایه برای فعالیت‌های خود با تسهیل فروش نفت ایران قاچاق می‌کنند.

ایران اینترنشنال به تاریخ ۲۱ قوس گزارش داد که لویدز همچنین اعلام کرد که پروازهای کاراکاس به تهران از طریق ماهان ایر به عنوان یک کانال غیرقانونی برای ارسال طلا برای پرداخت هزینه نفت ایران استفاده می‌شود که تحریم‌های اعمال‌شده را نقض می‌کند.

پروژه توسعه دوجانبه اخیر هواپیماهای بدون سرنشین جنبه دیگری از همکاری دو کشور است.

در رژه نظامی ۱۴سرطان، نیکولاس مدورو، رئیس جمهور ونزویلا از «پهپادهای ونزویلا با قابلیت حمله» رونمایی کرد.

ونزویلا تنها کشور آمریکای لاتین است که این نوع سلاح را دارد. ناظران می گویند که این یک واقعیت شناخته شده است که کاراکاس از حمایت نظامی تهران برخوردار است.

همکاری ۲۰ ساله

مدورو و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به تاریخ ۲۱جوزا در تهران یک پیمان همکاری ۲۰ ساله برای تقویت روابط در زمینه های مختلف امضا کردند.

رئیسی گفت که دو کشور منزوی، هر دو منزوی و تحت تحریم شدید، «در پروژه های مالی، انرژی و دفاعی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.»

اما اقتصاددانان می گویند که تاکنون این همکاری ها یک طرفه بوده است.

رسانه‌ های ایرانی در ماه میزان گزارش دادند که تصفیه خانه ال پالیتو، تصفیه خانه ای که ایران در کاراکاس ساخته است، پس از امضای قراردادی به ارزش ۱۱۶میلیون دالر با کاراکاس در ماه ثور برای تعمیر و راه‌اندازی مجدد این تصفیه خانه فرسوده، به بهره‌ برداری رسید.

ایران نفت سنگین و سایر کالاهای ونزویلا را با بنزین، میعانات گازی، پرزه جات تصفیه خانه و کمک‌های فنی مبادله می‌کند و در عین حال نفت سبک‌ تری را برای استفاده به عنوان رقیق‌ کننده در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

به تاریخ ۱۵ قوس، رویترز گزارش داد که یک نفتکش ایرانی حامل حدود ۲ میلیون بیرل نفت فوق سبک در آن هفته وارد آب های ونزویلا شد.

به عنوان بخشی از قراردادی که در سال ۱۳۸۵ بین دو کشور مذاکره شد، ایران اولین نفتکش از چهار نفتکش پیشرفته را در ماه ثور سال ۱۳۹۹ به ونزویلا تحویل داد و دومین کشتی به تاریخ ۲۱ جوزا تحویل شد.

نفتکش سوم در ماه سنبله به کاراکاس تحویل داده شد، در حالی که چهارمین نفتکش در سال ۱۴۰۳ به شرکت دولتی نفت و گاز طبیعی ونزویلا خواهد پیوست.

این تحویل در حالی انجام می شود که ایالات متحده تحریم های اقتصادی شدیدی را علیه ایران و ونزویلا اعمال کرده است.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی ایران، رژیم ایران را به «وطن فروشی» متهم می‌کنند، همانطور که با دیگر متحدانش، روسیه و چین انجام داده است.

یک کارشناس علوم سیاسی در ایران گفت، «مقامات رژیم برای به دست آوردن قدرت، باقی ماندن در قدرت و اطمینان از اینکه در صورت سقوط نظام جایی برای رفتن داشته باشند، دست به هر کاری می زنند.»

او به المشارق گفت، «فروش کشور تنها راه مقامات جمهوری اسلامی برای خرید یک پناهگاه امن برای خود است و به نظر می رسد آن پناهگاه امن در حال حاضر ونزویلا باشد.»

ماریسیلا لوزاردو در این گزارش از کاراکاس همکاری کرده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

دنیا و به خصوص آمریکا هرگز اجازه نمی دهند که سران حکومت ظالم ایران در زمان فروپاشی در ونزوئلا پنهان شوند و اگر این کار را بکنند خیلی راحت آنها را نابود خواهند کرد. ایران برای تروریسم در منطقه و جهان تلاش می کند و گروه های اسلام گرا را برای رسیدن به اهداف خود تقویت می کند، تا به اهداف شوم شان برسند. در این اواخر هرگونه اختلاف سنی و شیعه همه کار حکومت ایرانی است تا از این طریق بر مردم حکومت کنند.

پاسخ

مرګ بر ایران مرګ بر اسراییل مرګ بر امریکا مرګ بر چین مرګ بر روسیه مرګ بر انګلیستان مرګ بر فرانسه مرګ بر پاکستان مرګ بر هندوستان... اما هدف از این چیست؟ یعنې که انسان باید بمیرد؟ چرا؟ بخاطر چه؟ انسان که اشرف المخلوقات است چرا بمیرد؟ انسان نباید بمیرد. انسان باید زنده بماند. انسان باید کار کند. انسان باید به زندګی و امکانات و لوازم زندګی توسعه بدهد. انسان باید کارهای را انجام دهد که به دیګر انسانها مفید باشد. انسان باید در قسمت پیشرفت امکانات زندګی سعی ورزد. لطفا کسانی که با انسهای دیګر دشمنی می کنند، افکار خود را اصلاح کنند. لطفا ګپ های شیطان را قبول مکنید. انسانی که در افغانستان زندګی می کند، انسانی که در امریکا و روسیه و چین و جاپان زندګی می کند، انسانی که در فرانسه، المان و کانادا زندګی می کند، همه ایشان مخلوق خالق لایزال هستند. همه اینها امانت اله العلمین هستند که در دنیا خلق شده و هدف خلقت شان اینست که عبادت خداوند کنند و به یکدیګر خیر برسانند. خداوند کریم در قران عظیم الشان می فرماید که هیچ چیز را بدون فایده خلق نکرده است. پس در این صورت لطفا از احساسات منفی در مقابل دیګران بپرهیزید. من مطالب سلام تایمز را می خوانم. بسیاری اوقات ګزارش ها و نوشته های را ارائه می کند که به خیر انسان است. لطفا با هم کمک کنید. در بخش علم، تکنالوژی، ساینس، طب با هم کمک کنید. از قتل و قتال و ضرر رساندن به یکدیګر پرهیز کنید. با احترام

پاسخ

برخی از افراد/کشورها همواره در تلاش هستند تا با روش‌های جدیدی کار کنند تا زندگی جهان را آسان‌تر و امن‌تر کنند تا مردم جهان بتوانند در هماهنگی و صلح همراه با شکوفایی اقتصادی زندگی کنند. تنها چارچوب این تغییر، دین مقدس اسلام است. دین مبارك اسلام آخرین دین تمام ادیان آسمانی است. این دین مبارک و پاک همواره به پیروان خود نشان داده است که چگونه در صلح، برادری، انسانیت و برابری زندگی کنند، اما فعلاً اگر غیرمسلمانان را به حال خود بمانید، اکثر رهبران مسلمان راه پاک و مقدس اسلام را دنبال نمی کنند. اسلام هر چه حقوقی را به مردم داده است، رهبران مسلمان فعلی آن را از مردم خود گرفته اند. این حقوق وعدم ارائه خدمات منجر به هرج و مرج و دخالت خارجی در کشور می شود و در نهایت مقامات ارشد به دلیل اشتباهات خود مجبور به فرار می شوند. ملت را در وضعیت بدی قرار می دهد. پیامبر دین مبارك اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم) بهترین نقاش اخلاق حسنه و آرامش و امنیت و حیات طیبه در جامعه بشری برای همه جهان است. هنوز ملا که خود را وارث او می‌داند، به دلیل اینکه راه پیامبر گرامیش محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را رها کرده و خواسته‌های خود را دنبال می‌کند، مشکلاتی را در جوامع ایجاد کرده است. آخوندها زندگی خوب را برای خود می خواهند اما زندگی بد و بیهوده را برای دیگران. ملاهای پاکستانی خواهان زندگی بهتر برای خود و خانواده هایشان در وطنشان هستند، اما اگر افغان ها بخواهند، ۲۰ نوع مهر توهین آمیز بر روی آنها می زنند. آخوندهای ایرانی و طالبان افغان هم همینطور. آنها درعمارت های خود زندگی می کنند اما نمی گذارند مردم در خیمه های شان استراحت کنند. باشد که خداوند به ما رهبران واقعی مسلمان عطا کند نه ملاهای

پاسخ

یک خبر را از رادیو آشنا نشر شده بود که سرمایه گذاران ایرانی در جستجوی این استان که در کشور افغانستان و عراق سرمایه گذاری کنند. این به این مفهوم است که حکومت آخوندی ایرانی ها روبه سقوط است. رهبرانی حکومت اسلامی ایران اگر فرار کند و یا سرمایه گذاری کند در ونزوئلا وفکر کند که در آنجا احساس خوشبختی خواهد کرد نخیر نی . رهبران که با سرنوشت مردم کشور خود بازی کند در هیچ جای به آرامی زندگی کرده نمی تواند . این چطور ویژدان اینها قبول می کند که ملت خود را رها کند وخودشان همراه فامیل شأن زندگی آرام کند. این رهبران کشور ایران از سرنوشت رهبران افغانستان عبرت بگیرند. رهبران ایران مملکت خود را در یک بهران وخیمی اقتصادی رساندند ازدست سر زوری بجای .

پاسخ