سلامتی

افغانستان برای کاهش تأثیرات اقتصادی کووید-۱۹، قرضه ۲۲۰ میلیون دالری را از صندوق وجهی بین المللی دریافت می کند

سلام تایمز و ای اف پي

در تصویر دیده می شود که، یک کارمند صحی، به تاریخ ۵ ثور، قبل از نماز جمعه در اولین روز ماه مبارک رمضان در کابل، حرارات بدن یک نمازگزار مسلمان را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر ویروس کرونای کووید-۱۹ بررسی می کند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

در تصویر دیده می شود که، یک کارمند صحی، به تاریخ ۵ ثور، قبل از نماز جمعه در اولین روز ماه مبارک رمضان در کابل، حرارات بدن یک نمازگزار مسلمان را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر ویروس کرونای کووید-۱۹ بررسی می کند. [وکیل کوهسار/ای اف پی]

واشینگتن -- صندوق وجهی بین المللی به روز چهارشنبه (۱۰ ثور)، ۱۶.۷ میلیارد افغانی (۲۲۰ میلیون دالر) کمک اضطراری برای افغانستان را منظور کرد تا در کاهش اثرات اقتصادی فاجعه ویروس کرونا کمک کند.

صندوق وجهی بین المللی در اعلامیه ای گفت، «این مرض ساری آسیب سنگینی به اقتصاد افغانستان وارد می کند، که انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت پخش شود و وضعیت معیشت بخش بزرگ از جمعیت را به خطر اندازد.»

این بودجه از قرض دهنده برای بحران مستقر در واشنگتن، به نیازهای فوری تأمین مالی کمک خواهد کرد زیرا مقامات افغان هزینه های حساس صحی را افزایش می دهند و کمک اجتماعی را برای خانواده هایی که بر اثر این بحران به سختی متأثر می شوند، تأمین می کنند.

صندوق وجهی بین المللی گفت، امسال افغانستان جنگ زده با مشکلات اقتصادی روبرو خواهد شد، «که منجر به افزایش بیکاری و فقر» خواهد شد.

تعداد رو به افزایش کشته شدگان کووید-۱۹

تا روز پنجشنبه (۱۱ ثور)، این کشور ۲۱۷۱ مورد تائید شده کووید-۱۹ به شمول ۶۴ مورد مرگ و میر را داشته است.

این قرضه از سهولت اعتباری سریع صندوق وجهی بین المللی پرداخت می شود، که افزایش یافته و به اندازه دو برابر شده است تا بتواند به فقیرترین کشورها – که در مقابل اثرات اقتصادی قرنطین ها برای مهارکردن این شیوع، آسیب پذیرترین هستند، بطور عاجل کمک کند.

یک کشور می تواند حداکثر دو قرضه را از این سهولت در یک دوره ۱۲ ماهه دریافت کند، هیچ مقدار سودی را پرداخت نکند و برای بازپرداخت ۱۰ سال طول بکشد، با اینکه تادیه نخستین قرضه نباید از پنج و نیم سال زیاد طول بکشد

روز چهارشنبه، رئیس جمهور اشرف غنی بار دیگر از طالبان خواست که با متوقف کردن اقدامات خشونت آمیز خود به ماه مبارک رمضان احترام بگذارند.

در طرف طالبان، آنها این تقاضا برای آتش بس رمضان در افغانستان را رد كردند و گفتند، این آتش بس «معقول نیست»، در حالیکه آنها حملات بر نیروهای حکومتی را افزایش داده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

4 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

طوریکه معلوم میشود این فاجعه کووید-19 یک فاجعه سرتاسری میباشد. که کشور های جهان اول الی جهان سوم برایش تفاوت نمیکند. هرکس که در مقابلش قرارگرفت نابود میگردد. من هم به عنوان یک شهروند افغان از کمک های بانک جهانی ,ملل متحد,ایالات متحده امریکا وغیره موسسات خارجی و نهاد های خیریه که افغانستان را در معظله همکاری کردند و میکنند اظهار سپاس بیکران میکنم. در حصه کمک های اقتصادی مثلا توزیع گندم یا ارد یا نان خشک برای مردم که واقعا به مشکلات اقتصادی مواجه هستند یک نظریا راه کار دارم. جامعه جهانی گندم یا همان ارد را همراه با نانوایی ها در هربخش نواحی شهر بطور مستقیم قرارداد نماید. اصلا یک کیلو گندم یا ارد را به دولت و یا منسوبین دولتی و حتی به وکلای گذرهم تحویل ندهد که بینهایت خاین,دزد و حرام خور هستند.خود ملل متحد سروی خانه های فقرا را خیلی سریع شروع نماید و به اساس تعداد اعضای خانواده ان مقدار نان خشک را در کارت های تعین شده با لوگوی مخصوص مهر و امضا و نمبر نانوایی که عقد قرارداد صورت گرفته هماهنگی صورت گیرد. مزایای این کار در چیست؟؟ 1-هرخانواده میتواند فقط نان خشک خود را بدون کم وزیاد از نانوایی دریافت کند. 2- بعضی از سرپرستان فامیل اغوشتته به مواد مخدر یا عیاش هستند که به فکر زن واطفال خود نیستند ب محض دریافت بوجی گندم انرا بفروش میرساند که اینکار مانع ان میشود3- از طرف نهاد کمک کننده یک هیت پاک نیت , متقی,و صادق همیشه کارهای نانوایی را تحت کنترول داشته باشد تا نانوا از وزن تعین نان کم نکند و مطابق به قرارداد به فامیل ها مستحق داده شود. ............ ادامه دارد

پاسخ

اگر ملل متحد این پول را در دسترس حکومت افغانستان قرار دهند و از طریق حکومت افغانستان به مصرف برسند، بهتر خواهند بود. اگر ملل متحد این پول را به موسسات بدهند تا آنها این پول را در امر مبارزه با ویروس کرونا و فقر زدایی به مصرف برسانند، من مطمین هستم که بیش از نصف از این پول دزدی می شود. از این جهت همه پول های که جامعه جهانی کمک می کند باید از طریق یک برنامه منظم از سوی حکومت به مصرف برسند.

پاسخ

4-نانوایی مذکور مکلف است فقط نان برای اشخاص که دارنده کارت هستند نان بپزد نه برای فروش شخصی خود.یعنی نانوا حق ندارد از دارنده کارت نه نان بخرد و یا هم بفروشد. درصورت مشاهده تخلف برخورد جدی صورت گیرد.5-- تعداد نانوایی ها در هر بخش و نواحی شهر زیاد باشد تا درزمان مورید نیازو هجوم مردم به نانوایی کدام دعوا و زد خورد و بی نوبتی صورت نگیرد.6------------ نان فقط در روز یک مرتبه صورت گیرد نه 2 یا 3 مرتبه-فرض مثال اگر یک شخص در کارت خود تعداد 8 قرض نان مستحق است .همان 8 دانه نان در جدول کارت ان یک مرتبه به اساس تاریخ درج گردد.
امیدوارم که ازطریق این ویب سایت بینهایت زیبای تان این نظر را به گوش نهاد های ملل متحد و نهاد کمک کننده برسانید. تکرار میکنم کمک ها را به افراد دولتی تحویل ندهید که نزد خدا و رسولش مورید بازپرس و پیگرد قرار میگیرید.

پاسخ

همه ای این پول های کمک شده باید در زدودن فقر به مصرف برسند و به خانواده های فقیر توزیع گردد. زیرا کرونا شاید مردم افغانستان را انقدر نکشد که فقر و تنگ دستی آنها را از بین می برند. فقر و گرسنگی در افغانستان به اوج خود رسیده اند. مردم افغانستان بد ترین وضعیت اقتصادی شان را تجربه می کنند. دولت افغانستان و جامعه جهان باید توجه خاص خود را در این زمینه معطوف بدارند. همچنان باید همه پولداران و تجاران زکات و خیرات شان را در این ماه مبارک رمضان که از یک سو کرونا مردم را در خانه های شان قرنطین ساخته است و از سوی دیگر قفر و بیکاری افغان ها را در یک حالت مضطرب قرار داده است به مردم فقیر اعطا کنند. کسب کردن بهترین ثواب همین است. خداوند همه کسانیکه همراه مردم فقیر و بیچاره کمک می کنند، اجر و پاداش عظیم اعطا کند.

پاسخ