تروریسم

تروریست ها مادران، شیرخواران و عزاداران را بدون استثنا در حملات کابل کشتند

سلام تایمز و ای اف پی

در این تصویر یک عضو نیروهای امنیتی افغان دیده می شود که، یک نوزاد تازه متولد شده را از شفاخانه ملی برچی در کابل، محل حمله تروریستی به تاریخ ۲۳ ثور، حمل می کند. [ایس تی آر/ای اف پی]

در این تصویر یک عضو نیروهای امنیتی افغان دیده می شود که، یک نوزاد تازه متولد شده را از شفاخانه ملی برچی در کابل، محل حمله تروریستی به تاریخ ۲۳ ثور، حمل می کند. [ایس تی آر/ای اف پی]

کابل -- افراد مسلح روز سه‌ شنبه (۲۳ ماه ثور) بر یک شفاخانه زایمان در کابل حمله کردند و دست کم ۱۴ نفر – به شمول نوزادان، مادران و نرسان را کشتند – این در حالی رخ می دهد که یک انفجار انتحاری در یک مراسم جنازه در ولایت ننگرهار بیش از ۲۰ نفر عزادار را به قتل رساند.

وزارت داخله گفت، سه فرد مسلح بعد از حمله صبح هنگام، شفاخانه ملی برچی در کابل را برای چند ساعت گرفته بودند که بعداً نیروهای امنیتی آنها را در یک عملیات تصفیوی کشتند.

نیروهای امنیتی که با اسلحه سنگین مسلح بودند، در حالی دیده شده بودند که نوزادان را از صحنه دور حمل می کردند – که یکی از این نوزادان در یک کمپل خون آلود پیچیده شده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفت، «مادران و نرسان نیز شامل این تلفات می شوند.»

داوطلبان پس از حمله انتحاری در مراسم جنازه یک فرمانده پولیس محلی در ولایت ننگرهار به تاریخ ۲۳ ثور، پسری مجروح را در یک شفاخانه حمل می کنند. [نورالله شیرزاده/ای اف پی]

داوطلبان پس از حمله انتحاری در مراسم جنازه یک فرمانده پولیس محلی در ولایت ننگرهار به تاریخ ۲۳ ثور، پسری مجروح را در یک شفاخانه حمل می کنند. [نورالله شیرزاده/ای اف پی]

وی گفت، پانزده نفر زخمی شدند و بیش از ۱۰۰ نفر به شمول سه تبعه خارجی، نجات یافتند.

این شفاخانه توسط سازمان بشردوستانه داکتران بدون مرز پشتیبانی می شود و تعدادی از خارجی ها در آنجا کار می کردند.

'وحشت کلی'

این شفاخانه در غرب شهر واقع شده است، منطقه ایکه محل سکونت جامعه اقلیت شیعان هزاره در پایتخت می باشد. آنها به طور متواتر مورد هدف داعش قرار گرفته است.

یک داکتر متخصص اطفال که از شفاخانه فرار کرده است به ای اف پی گفت که وی در ورودی ساختمان انفجار بلندی را شنید.

وی با درخواست اینكه ازش نام برده نشود گفت، «این شفاخانه از بیماران و داکتران پر بود، در داخل یک وحشت کلی وجود داشت.»

حمله روز سه شنبه تازه ترین حمله بر سکتور صحی کشور است که از قبل نیز تحت فشار قرار داشت. تأسیسات و پرسونل طبی اکثراً هدف خشونت گروه های جنگجوی قرار می گیرند.

داکتر وحید مجروح، معین وزارت صحت عامه گفت، «ما از تمام طرف ها می خواهیم که از حمله بر شفاخانه ها و کارکنان صحی خودداری کنند.»

به گفته عطاء الله خوگیانی سخنگوی ولایت ننگرهار، حدود یک ساعت پس از حمله کابل، یک بمبگذار انتحاری دست کم ۲۴ نفر را در مراسم جنازه یک فرمانده پولیس محلی در ولایت ننگرهار کشته است.

این حمله کننده در وسط این مراسم مواد منفجره را منفجر کرد.

امیرمحمد، یک بازمانده زخمی از انفجار گفت، هزاران عزادار برای مراسم جنازه جمع شده بودند.

طالبان از دخالت در هر دو حمله انکار کردند.

بی رحمی بالای مردم ملکی بی گناه

پولیس گفت، این خشونت فقط یک روز پس از انفجار چهار بمب کنار سرک در کمتر از ۹۰ دقیقه در کابل صورت گرفت، که چهار فرد ملکی به شمول یک کودک را زخمی کردند.

داعش مسئولیت همه آن بمب گذاری ها را به عهده گرفت.

این انفجارها در حوزه ۱۷ پایتخت، در منطقه ای اتفاق افتادند که سازمان استخباراتی افغانستان به تاریخ ۱۶ ثور یک مرکز مشترک داعش-حقانی را که متهم به انجام دادن چندین عملیات تروریستی اخیر بود، در آن از بین برد.

این مرکز مسئول حمله به تاریخ ۶ حمل بالای یک معبد سیکها در کابل بود که باعث کشته شدن دست کم ۲۵ نفر عبادت کننده شد، و همچنان مسؤل یک حمله دیگر به تاریخ ۱۶ حوت، بر یک مراسم در فضای باز در کابل برای بزرگداشت ۲۵ مین سالگرد قتل رهبر شیعه عبدالعلی مزاری توسط طالبان، بوده است.

به گفته وزارت داخله، در این قتل عام دست کم ۲۷ نفر به شمول زنان و کودکان کشته و ۲۹ نفر دیگر زخمی شدند.

ریاست امنیت ملی گفت، این مرکز داعش-حقانی همچنان در یک حمله راکتی بالای مراسم تحلیف رئیس جمهور اشرف غنی، که به تاریخ ۱۹ حوت در كاخ ریاست جمهوری برگزار شد، دست داشت.

داعش پس از مورد تعقیب قرارگرفتن توسط نیروهای ایالات متحده و افغان، دچار عقب نشینی های زیادی شده است.

وزارت داخله و ریاست امنیت ملی، طی یک اعلامیه مشترک به روز دوشنبه (۲۲ ثور) گفت، نیروهای افغان اخیراً سه رهبر ارشد داعش را در کابل دستگیر کردند.

در این اعلامیه آمده است، نیروهای ریاست امنیت ملی با همکاری قطعه ۲۲۲ نیروهای ویژه پولیس، ضیاء الحق (همچنان معروف به ابو عمر الخراسانی)، رهبر داعش برای جنوب و شرق آسیا، همراه با صحیب، رئیس روابط عامه و ابوعلی، رئیس شعبه استخباراتی این گروه اسیر ساختند.

این اعلامیه افزود، این عملیات پس از آن انجام شد که چهار عضو دستگیر شده داعش معلوماتی را به ریاست امنیت ملی ارائه کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

8 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

باید هر کدوم از داعشیا رو گرفتن دونه دونه انگشت های دست و پاشو رو ببرند

پاسخ

حمله بر شفاخانه مادر شنیع ترین جنایت است که تا اکنون بشر انجام داده در روی زمین انجام داده است. از این بیشتر ظلم نمی شود که یک طفل نوزدا را که نو به دنیا آمده او بگیری و از بین ببری. خداوند در روز قیامت از کشتن این نوزدان پرسان خواهد کرد که به کدام جرم اینها کشته شده اند. مرگ به داعشیان و حامیان این گروه وحشی.

پاسخ

همین حالت ماست دیگر. گروهی دنبال محقق,گروه دنبال غنی,گروه دنبال عبدالله مانند سگ خیزبزنیم و شریان های گلوی خود را با شعار دادن جانم فدایت ,ما خون خود را در راهت میریزیم,زن و فرزند ما فدایت وغیره تملق و چاپولوسی شرنوشت ما بهترازین نمیشود. هرکس به دنبال منافع خود نه درین سرزمین بلکه در تمام دنیا همین قاعده و قانون است. تو شخصیکه بخاطریک بوجی 10 کیلویی برنج یا ارد و بخاطریک وعده غذایی چرب رای خود ,صداقت خود را ,حیثیت خود را فروختی !!! این کودک کشی و زن کشی نتیجه رای توست. حالا خو چیزی نیست هنوز شروع اش است. آینده ما مردم بی عقل به مراتب خراب تر ازین میشود که است. که انوقت روزی 1000 بار به داکتر نجیب الله ,سیاست های وطن دوستانه اش و حامیان حکومت اش دعای خیر نماییم .

پاسخ

متأسفانه این واقعیتی است که افغانها هر روز با آن دست و پنجه نرم می کنند. پس چه کسی مقصر است؟ مردم؟ تروریست ها یا حکومت و متحدان آن (به ویژه ایالات متحده) که با طالبان توافق کردند یا توافقنامه را امضاء کردند تا هزاران جنگجوی آنها را از زندان ها به عنوان یک حرکت یا شرط کاهش خشونت آزاد کنند، مذاکرات بین الافغانی را آغاز نموده و راه صلح را هموار کنند؟ مردم امید خود را بخاطر رسیدن به آتش بس یا صلح و همچنین اعتماد شان را بالای حکومت و کارگزاران بین المللی صلح و جامعه جهانی از دست می دهند. بس است، دیگر خون نباید برزیزد.

پاسخ

حمله به شفاخانه نسایی ولادی (زایشگاه) و رگبار و گلوله بستن نوزادان شیرخور و زنان نهایت بی رحمی ,نهایت گستاخی, نهایت حماقت و رذالت است که از عقل انسان کاملا به دور است. یعنی بخدا قسم احماقت و بی حیایی این عمل وحشیانه به زبان نمیتوان بیان کرد. خداوند ان طفل معصوم را پاک ,مبرا از گناه اعلان میکند ولی تو شیطان کثیف و لعنت شده خدا و رسول میگویی نه ان طفل باید کشته شود. حالا خودت قضاوت کن که تو فرعون و نیمرود این عصر زمان نیستی؟؟؟ حضرت عزراییل که همه جانها در قبضه دست اوست زماینکه جان یک مادر را گفت اشک اش برامد و گریه کرد. زماینکه علت بیرون شدن اشک اش را خداوند ازاو پرسید گفت که جدایی مادر با فرزند خیلی سخت است. تو نسل چنگیز, تو نسل شیطان به خداوند چه پاسخی داری بدهی؟ نه توکه تنها تفتگ بدست داشتی و این عمل فجیح را کردی بلکه تمام دست اندرکاران تو از الف تا به ی به نزد خداوند مسول هستید. لعنت برهمچین حکومتی که فقط با زبان میخواهد بگوید ما محکوم میکنیم. و الا با مرتکبین باید بگونه شدیدتر برخورد گردد.

پاسخ

حمله بر بیمارستان زنان و زایشگاه در کابل اوج وهشت گروه های تروریستی را نشان میدهد. از این بیشتر دیگر ظلم نمی باشد. زمانیکه آنها معصوم ترین انسان که یک کودک نوزاد است از بین می برند و بالایش رحم نمی کنند، معلوم دار است که آنها بخاطر کشتن مردم گماشته شدند و آنها هچ برنامه ای دیگر جز کشتن مردم را ندارند. حکومت همه اعضای داعش را که دستگیر می کنند باید فوراً اعدام کنند و داعشیان را نباید در زندان نگهداری کنند و برای شان غذا بدهد. جای داعشیان جهنم است آنها باید مستقیماً به به جهنم فرستاده شود. از حکومت کابل کرده ضعیف ترین حکومت در جهان وجود ندارد. اشرف غنی باید کنار بیاید و از مردم معذرت بخواهد که وی نتوانست درست حکومت بکنند و برای مردم امنیت را تامین بکنند. در افغانستان باید مثل داود خان یک رئیس جمهور دیکتاتور وجود داشته باشد. این نظام دیموکراسی در این کشور نیتجه نمی دهد. بخاطریکه در نظام های دیموکراسی برای مجرمین مجازات سنگین یعنی اعدام وجود ندارد. هر کس دست به جنایت می زنند و بعداً می بینید که رها می گردد. چند ماه پیش کسی بنام عبدالحمید خراسانی از سوی حکومت بازداشت شد وی متهم به کشتن افراد نظامی و غیر نظامی بود و حتی برای حکومت اخطار می داد و حکومت را تهدید می کرد. وی را حکومت باز داشت کرد و محکه هم وی را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد اما چند روز پیش از سوی حکومت رها گردید. و مردم می گوین که وی از سوی معاون اول رئیس جهمور یعنی امرالله صالح رها گردیده، آیا رها ساختن یک مجرم از صلاحیت های معاون اول یا حتی رئیس جمهور است؟ در کشور های دیگری دنیا محاکم در مورد مجرم تصمیم می گیرند نه رئیس جمهور یا معاونین آن. بناءً در خود حکومت مشکل است. اگر ما حکومت درست میداشتیم، تروریست ها جرات نمی کرد

پاسخ

وقتی در مورد مرگ صحبت شود، من حتی تحمل دیدن مردن یک پرنده را ندارم، اما واقعیت این است که هزاره ها در همه جا مداخله کردن را آغاز کرده اند. در جریان تهاجم امریکا بالای افغانستان، بیش از نیمی از مترجمین استخدام شده از سوی شرکت امریکایی تایتان که به عنوان پیمانکار ارتش امریکا کارمی کرد، هزاره ها بودند. آنها حتی یک دهقان و باغبان پشتون را به حیث طالب و عضو القاعده به امریکایی ها معرفی می کردند و امریکایی ها یا او را به قتل می رساندند و یا او را سالها در بگرام، کندهار و زندان های دیگر زندانی میساختند. با این حال، این مترجمان هزاره زبان پشتو را نمی دانیستند، اما چون شخصی که با شرکت تایتان در امریکا کار می کرد هزاره بود، آنها همه مترجمین از جامعه هزاره یا از قوم تاجیک به نام ترجمانان زبان پشتو استخدام می کردند. به هر حال، این بدان معنی نیست که خدای ناکرده اکنون تروریست ها باید بیایند و همه هزاره ها را بکشند. از طرف دیگر این برادران هزاره به عنوان برده های ایران به گونه ای کار می کنند مثل اینکه جاسوس های سپاه پاسداران انقلاب باشند. حتی محقق می رود و دست خامنه ای را می بوسد، در حالیکه خامنه ای از مظالم استخبارات ایران در افغانستان به خوبی می داند؛ اما این فرزند منافق مانع آنها نمی شود، و علاوه بر این آنها را برای دخالت در افغانستان بیشتر ارزش می دهد، زیرا ستودن یک جنایتکار و قاتل افغان ها مانند قاسم سلیمانی یک مثال زنده است. در عوض این برادران هزاره باید یا در ایران کار کنند، یا بیآیند وبطور عادی در کشور خود زنده گی کنند. آنها به دستور محقق و خلیلی به برنامه سپاه پاسداران انقلاب پیوستند و به شبه نظامیان در عراق و سوریه پیوستند. فایده این جنگ به ایران و رژیم دیکتاتور سوریه می رسد. اما

پاسخ

و اگر آنها فرزند و زن داشته باشند، یتیم و بیوه می شوند و در آینده آنها باز هم بار دوش افغانستان می شوند. علاوه بر این، به دهه ۱۳۷۰ نگاه کنید، جنگسالاران چون گلبادین حکمتیار رهبر قوم پشتونها، احمد شاه مسعود رهبر تاجیک ها، عبدالعلی مزاری رهبر قوم هزاره ها و عبدالرشید دوستم رهبر قوم ازبیک ها وجود داشتند، و آنها نه تنها مردم خود را کشتند بلکه مردم گروههای قومی دیگر و مناطق دیگر را نیز کشتند. آنها خود جنایتکاران و ناقضین حقوق بشر بودند. امام مردم هنوز هم سالگرد مرگ آنها را تجلیل می کنند. به هر حال، خدا صلح را به افغانستان بیاورد و خداوند دیگر هیچ غم و اندوهی را به خانه کسی وارد نکند. افغان ها چه پشتون، هزاره، ازبک و یا تاجیک هستند، همه گروه های قومی باهم برادر هستند و گل های رنگارنگ باغ افغانستان هستند، اما آنها هر زمانیکه دست به کاری می بزنند، باید منافع و ضررهای افغانستان را در نظر بگیرند. خوب من در مورد داعش فراموش کردم. اگر پشتون ها یا تاجیک ها و یا دیگران با داعش همکاری کنند، همه ای آنها نفرین می شوند زیرا داعش افراد بی گناه را می کشد و این گروه توسط سازمان های استخباراتی پاکستان و سعودی تأسیس شده اند. این (بخش ۲) است زیرا تمام کلمات در آنجا جای نشد.

پاسخ