سلامتی

دوستداران کلوپ در ووهان با 'آزادی' خود در حالی می بالند که جهان هنوز هم می رنجد

گزارش از سلام تايمز و ای اف پی

مردم به تاریخ ۲ دلو به یک کلوپ شبانه در ووهان چین می روند. [هکتور ریتامال/ای اف پی]

مردم به تاریخ ۲ دلو به یک کلوپ شبانه در ووهان چین می روند. [هکتور ریتامال/ای اف پی]

ووهان -- پوشیدن گوش های درخشنده خرگوش، موزیک بسیار بلند و نگرش انعطاف پذیر به ماسک: تقریباً یک سال پس از آنکه یک قرنطین در این شهر ۱۱ میلیونی یک بن بست را به وجود آورده بود، زندگی شبانه در ووهان چین بازگشته است.

در حالیکه بقیه جهان به شمول مناطق دیگر چین همچنان با قرنطین ها و ابتلا های فزاینده دست و پنجه نرم می کنند، جوانان ووهان که زمانی مرکز ویروس کرونای جدید بود، از آزادی خود می بالند.

در سوپر منکی -- یک کلوپ شبانه بزرگ در مرکز شهر -- هیچ پابندی لباس یا لیست وی آی پی وجود ندارد.

آنچه که برای داخل شدن لازمی است تا حداقل از دروازه عبور کند، پوشیدن ماسک و آزمایش حرارت است -- اگر درجه حرارت بالاتر از ۳۷.۳ درجه سانتیگراد باشد، نگهبانان افراد مهمان احتمالی را به داخل نمی مانند.

در این تصویر که به تاریخ ۲ دلو گرفته شده است، مردم از یک کلوپ شبانه در ووهان مرکز ولایت هوبی چین مرکزی بازدید می کنند. [هکتور ریتامال/ای اف پی]

در این تصویر که به تاریخ ۲ دلو گرفته شده است، مردم از یک کلوپ شبانه در ووهان مرکز ولایت هوبی چین مرکزی بازدید می کنند. [هکتور ریتامال/ای اف پی]

در این تصویر که به تاریخ ۲ دلو گرفته شده است، مردم از یک کلوپ شبانه در ووهان چین بازدید می کنند، در حالیکه بقیه جهان با قرنطین طولانی مدت به دلیل همه گیر ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند. [هکتور ریتامال/ای اف پی]

در این تصویر که به تاریخ ۲ دلو گرفته شده است، مردم از یک کلوپ شبانه در ووهان چین بازدید می کنند، در حالیکه بقیه جهان با قرنطین طولانی مدت به دلیل همه گیر ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند. [هکتور ریتامال/ای اف پی]

در داخل، جایی که دوستداران کلوپ با صدای کرکننده موزیک تیکنو و نمایش کورکننده لیزر به رقصبازی آغاز می کنند، همیشه قوانین بسیار دقیق رعایت نمی شوند.

در حالیکه ماسک ها در دروازه لازمی است، موسیقی نوازان و مهمانان آنها را برمی دارند تا با دوستان گفتگو کنند، برقصند و یا سگریت بکشند.

پس از یک قرنطین شدید سال گذشته که برای مجادله با ویروس جدیدی که در آن زمان مرموز بود وضع شده بود، بسیاری از مردم فقط با بیرون آمدن به شهر خوش هستند.

یک مرد ۳۰ ساله که خود را به نام ژو معرفی کرد به ای اف پی گفت، «من برای دو یا سه ماه در داخل گیر مانده بودم... کشور با ویروس خیلی خوب مجادله کرد و اکنون من می توانم با آرامش کامل بیرون بروم.»

در تابستان سال گذشته، تصاویر یک مهمانی بزرگ در یک پارک آبی ووهان کاربران انترنیت در سایر نقاط جهان، جایی که ویروس کرونا به ویرانگری خود ادامه می دهد، را حیران ساختند.

درآمد ها و دروغ ها

احساس لذت جویانه و نوشیدن شامپاین با یخ، از سختی ای که مقامات در بیجینگ تبلیغ می کنند بعید است.

اما چن کیانگ یک مردی که در حدود ۲۰ سال عمر دارد، از حزب کمونیست ستایش کرد که علی رغم افزایش اخیر موارد در سایر مناطق کشور در چند روز گذشته، همه گیر را عملاً از بین برده است.

وی گفت، «حکومت چین خوب است. حکومت چین همه چیز را برای مردم خود انجام می دهد و مردم در اولویت قرار دارند. این از کشورهای خارجی متفاوت است.»

سخنان کیانگ بازتاب دهنده کمپاین گسترده معلومات نادرست رسانه های دولتی بیجینگ است که از زمان آغاز همه گیر بدینسو جریان دارد، و در داخل کشور «عدم مؤفقیت» حکومت های غربی در مجادله با ویروس» را تبلیغ می کند.

این کمپاین «مؤفقیت» چین را به عنوان ثبوت برتری نظام سیاسی استبدادی بیجینگ نشان می دهد.

با اینکه تلفات رسمی چین بر اثر ویروس کمتر از ۵۰۰۰ می باشد، بیجینگ در آستانه یک پیروزی طولانی قرار دارد تا در مورد اینکه چگونه کووید-۱۹ را مهار کرد، واکسین ها را انکشاف داد، و اقتصاد خود را مجدداً فعال کردروایت خود را ترویج کند.

حقیقت این است که رژیم چین اخبار مربوط به این بیماری تنفسی را پنهان کرد که برای اولین بار در اواخر سال ۱۳۹۸ پدیدار شد، و توصیه اولی آن خطر انتقال را کم نشان داد.

سکوت اولیه بیجینگ -- و کمپاین های بعدی معلومات نادرست با هدف جلوگیری از انتقادات و نشر کردن دروغ ها -- باعث شد که ویروس در سراسر جهان گسترش یابد، بیش از دو میلیون نفر را بکشد و اقتصادهای جهانی نابود شود.

چین در این هفته ۲.۳٪ رشد در تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۰ میلادی گزارش کرد -- این در ده ها سال کمترین رشد است اما یگانه اقتصاد بزرگی است که ارقام مثبتی را در جریان همه گیر منتشر کرده است.

این رشد تا حد زیادی به دلیل تلاش های رژیم چین بود که از همه گیر درآمد به دست بیاورد.

چین تلاش بزرگ تولید تجهیزات محافظت شخصی را برای رفع کمبودی ها به خاطر اینکه از همه‌گیر درآمد کسب کند، آغاز کرد. بیش از ۷۳۰۰۰ شرکت به عنوان ماسک سازان در نیمه سال ۲۰۲۰ میلادی -- به شمول بیش از ۳۶۰۰۰ شرکت جدید که تنها در ماه حمل -- با افزایش قیمت ها و تقاضا ثبت نام کرده اند.

نیویارک تایمز در ماه سرطان گزارش داد، مقامات چینایی به عنوان بخشی از این تلاش اقلیت های مسلمان در منطقه سینکیانگ را مجبور کردند تا در کارخانه های تجهیزات محافظت شخصی کار کنند. در این گزارش آمده است که تا تاریخ ۱۰ سرطان، ۵۱ کارخانه تجهیزات محافظت شخصی در سینکیانگ فعالیت دارند که قبل از شیوع این همه‌گیر ۴ کارخانه بودند.

تجارت طبق معمول؟

اما در حالیکه بسیاری علاقه دارند تا به حالت نورمال بازگردند، بعضی ها درک می کنند که این ویروس وضعیت را تغیر داده است.

چن گفت، نسبت به زمان قبل از همه گیر تعداد مردم در این کلوپ کمتر است.

لی بو مدیر براند این کلوپ شبانه گفت که این ویروس صنعت وی را سخت متأثر کرده است.

وی با تخمین اینکه زندگی شبانه در ووهان را حدود ۶۰-۷۰٪ کاهش یافته است به ای اف پی گفت، «در مقایسه با سایر قرنطین ها در کشورهای دیگر، کشور ما حداقل نیمه باز است اما مصرف کنندگان هنوز هم احساس ناراحتی دارند.»

قوانین شدیدی که توسط بعضی از مؤسسات وضع شده اند به درد نمی خورند، با اینکه تعداد اشتراک کنندگان محدود است و از قبل تعین کردن وقت لازم است.

کاربران همچنان باید یک اپلیکیشن ردیابی را نشان دهند که صحت آنها را کاملاً پاک اثبات کند.

حتی این هم همیشه برای ورود کافی نیست.

چندین خبرنگار ای اف پی از داخل شدن به کلوپ ایمهان ممنوع شدند زیرا اپلیکیشن های آنها نشان می داد که آنها از بیجینگ آمده بودند.

یکی از محلات جنوبی پایتخت چین یک نوع تغیر ساری ویروس را گزارش کرده است که از انگلستان منشأ گرفته بود و مقامات به تاریخ ۱ دلو به ۱.۶ میلیون نفر از باشندگان این محله دستور قرنطین دادند.

در عین زمان، گروه های ساختمانی شب و روز کار می کنند تا یک مرکز قرنطین بزرگ را در شهر شیجیاژوانگ بنا کنند، جایی که پس از صدها ابتلای جدید در هفته های گذشته ۱۱ میلیون نفر مورد قرنطین شدید قرار گرفتند.

رسانه های دولتی هفته گذشته گزارش دادند، بیش از ۲۰ هزار نفر از باشندگان روستاهای ولایت هیبی در تأسیسات متمرکز قرنطین شده اند.

در همین حال، مقامات نزدیک به سه میلیون نفر در ولایت جیلین را پس از آنکه آنها یک فروشنده سیار را برای ابتلای بیش از ۱۰۰ نفر مقصر دانستند، از تاریخ ۲۹ جدی تحت قرنطین قرار دادند.

این شیوع ها چین را در آستانه رخصتی سال نو قمری به تاریخ ۲۴ دلو برای یک موج بالقوه موارد ابتلا در حالت آماده باش قرار داده است.

مقامات تخمین می کنند که در جریان این جشنواره ملی روزانه حدود ۴۰ میلیون چینایی سفر کنند -- که این امر «پیروزی» بیجینگ در سرکوب کردن این ویروس را تهدید می کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چینایی ها باید شرم کنند و حد اقل شکست کرونا را جشن نگیرند زیرا ویروس را هم اینها پخش و نشر کردند و اکنون از شکست آن هم حرف می زنند.

پاسخ

چین سال ۲۰۲۰ میلادی را برای مردم جهان به جهنم تبدیل کرد. ملل متحد وکشورهای قدرتمند باید از چین بخواهند پولی را که در جریان کرونا بدست آورده اند با سایر کشورها و به ویژه با خانواده قربانیان کرونا دیگر کشورها تقسیم کند. چین، روسیه، آمریکا یا هر کشور دیگری که مرتکب جرم شود، باید هزینه آن را بپردازد.

پاسخ